Wiosenne porządki zacznij od siebie

181

Przednówek to trudny czas dla naszego organizmu – wiosenne przesilenie może objawiać się spadkiem energii, obniżoną odpornością, zmęczeniem i bólami głowy. Warto w tym okresie oczyścić swój organizm z toksyn, aby przygotować go na nadejście wiosny i odzyskać energię. Jak to zrobić? Polecamy dietę i zieloną żywność – bogatą w składniki mineralne, witaminy, wapń, żelazo.

Jak oczyścić organizm?

Po pierwsze dieta oczyszczająca – jest kilka zasad, którymi powinniśmy się kierować:
– należy zrezygnować z mięsa i ryb (minimum na tydzień),
– spożywać duże ilości soków owocowych i warzywnych. Ważne jest, aby były to soki niesłodzone, najlepiej własnoręcznie wyciskane. Można też przygotowywać koktajle owocowe i warzywne,
– kasze – tutaj szczególnie polecana jest kasza jaglana. Ma działanie zasadotwórcze, doskonale działa na włosy i paznokcie. Bardzo dobra jest też kasza gryczana i ziarno quinoa – to ostatnie jest szczególnie bogate w wapń,
– odstaw kawę, herbatę, alkohol – łatwo nie będzie – zwłaszcza osobom przyzwyczajonym do porannego zastrzyku kofeiny. Warto jednak dać swojemu organizmowi chwilę oddechu i stworzyć mu szansę do uwolnienia się od przyzwyczajenia do „dopalaczy”,
– jeśli nabiał to fermentowany – słodkie mleko zastąp kefirem, jogurtem. Naturalnie występujące kultury bakterii wspomogą układ pokarmowy,
– zapomnij o cukrze, przetworzonym jedzeniu, słodyczach. Sięgnij po orzechy, suszone owoce.

Co zrobić, żeby nie zabrakło energii?

Dietę oczyszczającą warto wspomóc naturalnymi suplementami. Polecamy zwłaszcza młody zielony jęczmień. Dlaczego? Ma działanie oczyszczające i odkwaszające organizm, pomaga w leczeniu anemii – zawiera dużo żelaza, jest bogaty w witaminy – szczególnie z grupy B, zawiera kwas foliowy – zalecany dla kobiet planujących dziecko i w ciąży. Młody zielony jęczmień pity regularnie pomoże uregulować układ pokarmowy, korzystnie wpłynie na samopoczucie i dostarczy energii.

Jak smakuje młody zielony jęczmień?

Najczęściej porównuje się jego smak do sproszkowanego siana. Dla jednych jest to smak neutralny, innym może nie przypaść on do gustu. Jest na to jednak sposób! Sok z młodego jęczmienia świetnie łączy się z naturalnymi sokami owocowymi (cytrusy) lub jako składnik koktajli owocowych lub warzywnych (np. z kiwi, z bananem).

www.zdrowiezwyboru.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here