Patrz w oczy dziecka

149

Dzieci – nie tylko dorośli – są bardzo wrażliwe na wysyłane w ich kierunku w czasie rozmowy sygnały. Patrzenie w oczy sprzyja nawiązaniu lepszego porozumienia. Jest równoznaczne z poświęceniem pełnej uwagi osobie, z którą rozmawiasz.
Zadbaj o to, by twoje spojrzenie wyrażało akceptację, miłość, zadowolenie z dziecka i zaciekawienie tym, co opowiada. Usuń podejrzliwość, osądzanie i krytykę. Pamiętaj, że to w twoich oczach dziecko powinno znaleźć najwięcej uczucia. Jeśli to zrobisz, dziecko odpowie chęcią rozmowy i otwartością. Będzie się czuło ważne dla ciebie, a to zacieśnia więzi.

Nie zawsze musisz być w formie

Nie wstydź się przyznać przed dzieckiem, że masz dziś gorszy dzień. Nawet kilkulatek potrafi okazać współczucie, gdy dowie się, że przeżywasz smutek lub boli cię głowa. Poda kubek wody lub pogłaszcze po policzku. Nigdy nie odtrącaj nawet tak drobnych objawów przywiązania. Uśmiechnij się, podziękuj i przytul dziecko, a ono zakoduje, że drobne czyny mogą uszczęśliwić bliską osobę. Poczuje, że jest dla ciebie kimś ważnym, a taka świadomość buduje więzi.

Ciekawostki
Jeśli dziecko dobrze rośnie i prawidłowo się rozwija, nie martw się o ilość pokarmu, jaką zjada. Nie kieruj się apetytem dziecka, ale wartością odżywczą pokarmu i zdrowym rozsądkiem.
Nie czyń z pokarmu nagrody albo kary za zachowanie dziecka.
Nie mów przy dziecku, że nie lubi jakiejś potrawy. Ono już od pierwszych miesięcy doskonale rozumie wszystko, co się o nim mówi.
Wyrobienie dobrych nawyków wymaga wiele czasu i cierpliwości. Staraj się karmić dziecko powoli; nie zmuszaj go, by jadło pośpiesznie i łapczywie.
Nie karć i nie strofuj dziecka w czasie jedzenia. Postaraj się, by w domu panował spokój podczas posiłków.
Nie pozwól dziecku, by spożywało dużo produktów rafinowanych. Nigdy nie słodź cukrem produktów zbożowych.
Nie pozwalaj dziecku na podjadanie między posiłkami. Nawet picie soków między posiłkami nie jest wskazane.
Nie popełniaj błędu, jakim jest podawanie zbyt wielu dań podczas jednego posiłku. Najlepiej podać 2 lub 3 potrawy, nie więcej.

www.zdrowiezwyboru.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here